SELAMAT DATANG

SEMOGA BLOG KAMI INI DAPAT MEMBANTU ANDA SEMUA..

TENTANG KAMI

My photo
cheras, kuala lumpur, Malaysia
KAMI ADALAH PELAJAR IPG KAMPUS ILMU KHAS..KAMI MENGIKUTI KURSUS PSV SEBAGAI MAJOR..PENGHASILAN BLOG INI ADALAH UNTUK MEMBANTU MURID TAHAP 2 SEKOLAH RENDAH DI DALAM SUKAN BADMINTON.. DIHARAPKAN SEGALA USAHA KAMI INI DAPAT MEMBANTU ANDA.. *IRFAN *SANI *HIZAMI

Sunday 8 April 2012

PEFORMA

*PeformA

Peta Kurikulum - BADMINTON
Subjek: Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan
Tahun: Tahun 6
Minggu Topik/subtopik Penggunaan teknologi maklumat Kemahiran teknologi maklumat Sumber teknologi maklumat
Permainan kemahiran badminton
A.kemahiran asas
• pemilihan raket
• cara memegang raket
• cara pukulan bulu tangkis
• cara hantaran servis
• pukulan smash
• drop-ball
• loop-ball


1. Persembahan slaid multimedia.

2. Pautan internet untuk -mengakses maklumat, membuat latihan dan memberi arahan tugasan
1. Menggunakan slaid multimedia membuat persembahan

2. Melawat laman web yang berkenaan dengan menggunakan alamat (URL) yang diberikan.


3. Tugasan dan jawapan kepada soalan yang telah disiapkan mestilah dihantar dalam cakera padat (soft copy) dan bentuk cetakan (hard copy).
1. Laman web
• http://www.scribd.com/doc/2676131/kerja-kursus-berasaskan-ilmu-badminton
• http://en.wikipedia.org/wiki/team_badminton
• http://sportsrules.50g.com/badminton.htm

2. Fail-fail video

3. Gambar-gambar


4. Audio (mp3)

5. Permainan atas talian (Online Games)



Skema Kerja
Subjek: Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan (BADMINTON)
Tahun: Tahun 6
Minggu Subtopik/bidang/kandungan Objektif pembelajaran Hasil pembelajaran Aktiviti P&P Sumber TMK Penilaian
1.kemahiran badminton

A.kemahiran asas
• PEMILIHAN RAKET
• CARA PUKULAN BULU TANGKIS
• CARA PUKULAN SERVIS
B. peraturan asas
• Mengenalpasti peraturan permainan yang betul
• Memberi pendedahan awal tentang permainan badminton
• Memudahkan pelajar mengetahui cara permainan badminton dijalankan

Di akhir pengajaran pelajar dapat:
1. Memahami dan mempelajari teknik asas yang digunakan semasa bermain badminton
2. Mengetahui cara melakukan asas permainan badminton dengan betul Di akhir pengajaran pelajar dapat
Aras 1
• Menyatakan kemahiran-kemahiran asas dalam permaian badminton.
Aras2
• Mengenalpasti kemahiran-kemahiran asas yang dilakukan dalam permainan badminton.
• Menyatakan peraturan-peraturan asas permainan badminton. 1. Melayari laman webhttp://irfansanihizami.blogspot.com untuk mengetahui teknik-teknik asas badminton
2. menjawab soalan kuiz secara interaktif
3. merujuk tentang peraturan-peraturan asas yang perlu dipatuhi semasa permainan di
4. Melihat gambar cara-cara pergerakan dalam kemahiran asas permainan badminton. 1. Slaid multimedia sbg panduan utk menerangkan tentang kemahiran permainan badminton
2. Video permainan sebenar
3. Bahan rujukan yang berkaitan kemahiran asas badminton
4. Sumber internet
• http://www.scribd.com/doc/2676131/kerja-kursus-berasaskan-ilmu-badminton
• http://www.worldbaminton.com/rules?#1
• http://sportsrules.50g.com/badminton.htm
Soalan- soalan refleksi bagi menjawab soalan mengenai asal usul, kemahiran dan peraturan asas permainan badminton.
-Menguji tahap kemahiran badminton murid dalam permainan badminton.





PERFOMA

Peta Kurikulum - Badminton
Subjek: Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan
Tahun: Tahun 6
Minggu
Topik/subtopik
Penggunaan teknologi maklumat
Kemahiran teknologi maklumat
Sumber teknologi maklumat

Permainan kemahiran badminton
A.kemahiran asas
·         pemilihan raket
·         cara memegang raket
·         cara pukulan bulu tangkis
·         cara hantaran servis
·         pukulan smash
·         drop-ball
·         loop-ball



1.    Persembahan slaid multimedia.

2.    Pautan internet untuk -mengakses maklumat, membuat latihan dan memberi arahan tugasan

1.    Menggunakan slaid multimedia membuat persembahan

2.    Melawat laman web yang berkenaan dengan menggunakan alamat (URL) yang diberikan.


3.    Tugasan dan jawapan kepada soalan yang telah disiapkan mestilah dihantar dalam cakera padat (soft copy) dan bentuk cetakan (hard copy).

1.    Laman web

2.    Fail-fail video

3.    Gambar-gambar


4.    Audio (mp3)

5.    Permainan atas talian (Online Games)



Skema Kerja
Subjek: Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan (Badminton)
Tahun: Tahun 6
Minggu
Subtopik/bidang/kandungan
Objektif pembelajaran
Hasil pembelajaran
Aktiviti P&P
Sumber TMK
Penilaian

1.kemahiran badminton

A.kemahiran asas
·         pemilihan raket
·         Cara pukulan bulu tangkis
·         Cara pukulan servis
B. peraturan asas
·   Mengenalpasti peraturan permainan yang betul
·   Memberi pendedahan awal tentang permainan badminton
·   Memudahkan pelajar mengetahui cara permainan badminton dijalankan


Di akhir pengajaran pelajar dapat:
1.  Memahami dan mempelajari teknik asas yang digunakan semasa bermain badminton
2.  Mengetahui cara melakukan asas permainan badminton dengan betul
Di akhir pengajaran pelajar dapat
Aras 1
·      Menyatakan kemahiran-kemahiran asas dalam permaian badminton.
Aras2
·      Mengenalpasti kemahiran-kemahiran asas yang dilakukan dalam permainan badminton.
·      Menyatakan peraturan-peraturan asas permainan badminton.
1.  Melayari laman webhttp://irfansanihizami.blogspot.com untuk mengetahui  teknik-teknik asas badminton
2.  menjawab soalan kuiz secara interaktif
3.  merujuk tentang peraturan-peraturan asas yang perlu dipatuhi semasa permainan di
4.  Melihat gambar cara-cara pergerakan dalam kemahiran asas permainan badminton.
1.  Slaid multimedia sbg panduan utk menerangkan tentang kemahiran permainan badminton
2.  Video permainan sebenar
3.  Bahan rujukan yang berkaitan kemahiran asas badminton
4.  Sumber internet
Soalan- soalan refleksi bagi menjawab soalan mengenai asal usul, kemahiran dan peraturan asas permainan badminton.
-Menguji tahap kemahiran badminton murid dalam permainan badminton.

No comments:

Post a Comment